Je website-autoriteit verbeteren en hoger ranken in Google? Hier begin je!

Ben je actief bezig met de SEO van je website te verbeteren? Dan ben je vast de term ‘autoriteit’ al eens tegengekomen. Autoriteit is één van de principes waar Google je website op waardeert en op basis waarvan je hoger of lager in de zoekresultaten van deze zoekmachine zult eindigen. Maar hoe weet je nu of je voldoende scoort op het gebied van autoriteit en hoe verbeter je – waar nodig – de autoriteit van je website? Je leest het in dit blog.

Wat is de SEO-autoriteit van een website? 

De SEO-autoriteit van een website houdt simpel gezegd in hoe betrouwbaar en belangrijk Google (of een andere zoekmachine) de betreffende website vindt. Beoordeelt de zoekmachine jouw website als zijnde zeer betrouwbaar en belangrijk? Dan zul je met jouw website of website pagina hoger gaan ranken in de zoekresultaten van de zoekmachine. Google beoordeelt de autoriteit aan de hand van drie zaken: de autoriteit van het domein van de website (dus bijvoorbeeld www.blauwemonsters.nl), de autoriteit van je websitepagina’s (bijvoorbeeld https://blauwemonsters.nl/leadgeneratie/) en de autoriteit van je links (op basis van externe links naar je website en de interne links op je website). 

Hoe bouw je de SEO-autoriteit van een website op?

Wil je de SEO-autoriteit van je website verhogen? Dan is het allereerst belangrijk dat je weet waar je staat. Zo weet je waar je verbeterpunten liggen en kun je hier op een efficiënte manier aan de slag met de verbetering van je website. Dit kun je onder meer doen door een linkbuilding analyse uit te voeren. Dit kun je doen met handige tools die je inzicht bieden in de autoriteit van je website, zoals Moz. Door gebruik te maken van een linkbuilding analyse, krijg je onder andere inzicht in de kwantiteit en kwaliteit van de interne links op en de externe backlinks naar jouw website. 

 

Scoort je website niet goed (genoeg) op autoriteit? Dan kun je gericht aan de slag met het opbouwen van de autoriteit van je website. Dit doe je door actief te werken aan kwalitatieve, relevante linkbuilding, je website technisch te optimaliseren en door de interne structuur van je website links te verbeteren. Klinkt dit als een tijdrovende en lastige bezigheid? Er komt inderdaad erg veel kijken bij het optimaliseren van je website om beter te scoren op autoriteit. Daarbij komt ook dat je, als je in dit proces fouten maakt, ook je autoriteit kunt verslechteren. Win daarom altijd advies in van een professioneel SEO marketing bureau voordat je hiermee aan de slag gaat.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *